Friday 8 April 2016

Apa kaitan Omega Guard dengan penyusuan susu ibu ?


Ada tak mummy kat sini sedang menyusukan anak? Saya angkat tangan jugak hehe..walaupun anak saya dah 2 tahun lebih tapi saya masih meneruskan penyusuan untuk Ilan Waizz. Alhamdulillah dengan izin Allah saya berjaya menyusukan sepenuhnya selama 2 tahun, dan masih meneruskan tak tahu lah bila akan stop. Tunggu dapat adik lagi kot hehe. 



Kali ni saya nak share kebaikan Omega Guard bagi ibu-ibu menyusu. Dalam Omega Guard ni ada DHA tau, semua orang tahu kan kebaikan DHA ni. DHA ni boleh mengoptimumkan fungsi otak, jadi bila ibu menyusu ambil Omega Guard, secara tak langsung baby pun akan dapat sama khasiat DHA tu ye. Otak anak akan lagi aktif dan Insyaallah akan lagi pintar. 

Omega Guard ini juga boleh menyingkirkan lemak berlebihan yang tidak diperlukan oleh badan. Dahla menyusu tu boleh melangsingkan badan ibu kan, ditambah plak dengan Omega Guard, waaa lagi langsing la pasni kan. Kerana pembakaran lemak akan menjadi semakin aktif setiap kali sesi penyusuan dilakukan. 
Selain itu, EPA yang terkandung dalam Omega Guard juga bagus untuk jantung dan sendi. 



Mengikut keputusan kajian yang membandingkan wanita mengandung yang mengambil sehingga 1100mg DHA (serta 800mg EPA) setiap hari dengan wanita mengandung yang mengambil cuma 100mg DHA setiap hari , wanita yang mengambil DHA 1100mg melahirkan anak (kanak-kanak A) yang mempunyai tahap IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi (mendapat markah IQ yang lebih tinggi) sehingga kanak-kanak itu berumur empat tahun berbanding kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu yang hanya mengambil 100mg (kanak-kanak B). Kanak-kanak A juga mempunyai kualiti tidur yang lebih baik, immuniti yang lebih baik serta kurang risiko alergik.


Dapatkan produk Shaklee dari saya dengan harga yang menarik
COD area Dungun 
Farida 019.9425608



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to diari vitamin saya
Designed by UMIESUEstudio 2015