Friday 21 November 2014

Perbezaan Lecithin dan Omega guard






Ramai yang bertanya dan confuse dengan fungsi Lecithin dan Omega guard ni. Maklumlah dua2 ni memang untuk bakar lemak kan. So ramai yang tak tahu nak beli yang mana.

Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak kepada molekul kecil dan memerlukan metabolisma badan kita sendiri untuk membantu membakar lemak tersebut. Ada yang mengambil lecithin sahaja dah mampu mengurangkan berat badan. Ini mungkin kerana metabolisma dia tinggi dan mampu membakar membakar molekul lemak walaupun tanpa senaman. Bestnya kan kalau camni? heheh..Tapi kalau kita ni jenis yang metabolisma rendah, pansai2 lah bersenam ye. Jangan salahkan vitamin tau. Sebabnya setiap orang tak sama kadar metabolisma nya.

Omega guard pula berfungsi memecahkan lemak dan secara automatik membantu meningkatkan metabolisma pembakaran lemak dalam badan kita. Selain itu, omega guard juga menghalang kolestrol baru melekat pada salur darah dan mampu sampai terus kepada sel otot. Ini akan menaikkan kadar metabolisma otot badan sekaligus membakar lemak walau tanpa bersenam.

Jika seseorang mengambil Omega Guard dan bersenam, kadar penurunan berat badan adalah lebih tinggi daripada yang mengambil Lecithin dan bersenam. Pakar pemakanan juga mengesyorkan 9 jenis makanan yang perlu diambil untuk membantu penurunan berat badan. salah satu nya adalah salmon atau tuna kerana kandungan omega 3 di dalam minyak ikan ini dapat meningkatkan metabolisma badan sekaligus membantu badan membakar lemak secara semulajadi.

Omega guard juga boleh mengempiskan perut buncit tau. Tak percaya? Tengok nih testimoni customer yang berjaya menghilangkan spare tyre nya. heheh




Jadi anda pilih yang mana? Selamat membakar lemak ye kawan-kawan .


Dapatkan produk Shaklee dari saya dengan harga yang menarik
COD area Dungun 
Farida 019.9425608





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to diari vitamin saya
Designed by UMIESUEstudio 2015