Saturday 2 January 2016

Adakah Omega Guard Shaklee bagus untuk otak ?



Ramai yang tahu minyak ikan memang bagus untuk otak. Ibu mengandung memang sangat disarankan ambik omega guard ni untuk perkembangan otak bayi. 



Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan yang terbaik, mengandungi kepekatan tinggi dengan spektrum penuh iaitu minyak ikan yang tulen dan tidak dicampur dengan bahan-bahan lain. Dalam setiap kapsul mengandungi 330mg omega-3 fatty acid. 

Pengambilan Omega Guard sangat membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan dan juga kanak-kanak. Kajian menunjukkan ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak yang mengambil vitamin omega 3 akan menghasilkan anak-anak yang yang lebih tinggi IQ nya dan ketajaman daya penglihatan.  Ini kerana minyak ikan yang diperolehi daripada tisu ikan yang berminyak mengandungi EPA dan DHA untuk tumbesaran bayi.



Berdasarkan kajian yang dibuat oleh sekumpulan penyelidik Universiti Oxford di Britain teradap 362 kanak-kanak berusia 7 hingga 9 tahun mendapati kemampuan membaca kanak-kanak ini meningkat dalam tempoh 3 minggu selepas diberi minyak ikan dengan dos 600mg selama 16minggu. 

Penyelidik kanan Universiti Oxford , Dr Alex Rixardson berkata, makanan tambahan omega-3 terbukti dapat meningkatkan kemampuan membaca terutama di kalangan kanak-kanak yang lemah dalam pelajaran. Selain itu amalan pengambilan omega-3 juga dapat meningkatkan perhatian kanak-kanak hiperaktif, disleksia, serta mereka yang mengalami masalah perkembangan koordinasi



Dapatkan produk Shaklee dari saya dengan harga yang menarik
COD area Dungun 
Farida 019.9425608



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to diari vitamin saya
Designed by UMIESUEstudio 2015