Thursday 16 October 2014

Cabaran blogging day 15 : Moh kite ber 'power pumping '





Kadangkala anda mengalami situasi di mana pengeluaran susu menurun akibat masalah tertentu. saya pun sama. Dah lama saya tak ber power pumping.

Apa itu power pumping? Ia merupakan kaedah mengepam yang sangat berkesan dalam membantu meningkatkan penghasilan susu. Apa yang diperlukan hanyalah pam dan peruntukan masa selama 1 jam. Sekali sehari pun sudah memadai. Idea asal kaedah ini adalah untuk meniru corak bayi menyusu. Lazimnya,kesan daripada amalan power pumping ni akan mula kelihatan selepas satu hingga dua minggu. Perlu istiqamah tau !



So apa lagi? Jom kita tingkatkan stok ebm. Alhamdulillah, stok ebm Waizz masih penuh dalam deepfreezer. Namun saya tak boleh leka, demand dia makin banyak sekarang. Insyaallah titisan emas ini untuk adik selama 2 tahun. 14 months to go.

Saya juga amalkan set menyusu Shaklee ni. Sangat berpuas hati. Dengan set ni juga saya berjaya fully breastfeeding my 1st son selama 2tahun.





Dapatkan produk Shaklee dari saya dengan harga yang menarik
COD area Dungun 
Farida 019.9425608


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to diari vitamin saya
Designed by UMIESUEstudio 2015