Thursday 2 October 2014

Cabaran blogging day 1 : Apa yang ada dalam handbag saya?



Salam sayang semua, hari ni mak jemah tak tahu nak bercerita apa. Tengok dalam handbag ternampak 2 benda ni. Memang sentiasa ada dalam handbag saya ke hulu ke hilir. 

Kenapa saya bawak 2 benda ni ye? Kalo ikutkan semua nak bawak tapi kang tak namanya handbag plak. Apa yang saya bawak? Chewable vita c & Herbal blend cream.

Chewable vita c ni bukan untuk kanak2 je tau. Mentang2 la korang tengok perkataan chewable mesti ingat untuk kanak2 je kan. Dewasa pun boleh makan. Cuma mg nya kurangla. Chewable vita c ni 1bj=100mg. Kalo kita yang dewasa ni bolehla ambik lebih lagi ye. Rasanya biasa je tak la masam sangat. Kalo Rayyan, 5biji pun selamba je dia kunyah. Nak kena sorok. Biasanya kalo pas makan pagi ke, lunch ke saya selalu rasa macam hanyir ke, macam tak best gitu dalam mulut ni, so saya chew la sebiji. Kalo dulu masa pregnant memang la selalu chew sebab selalu rasa loya. Daripada kita duk kunyah mentos ke, atau any other sweet tu, baik kita chew vita c ni kan, ada khasiat.

Yang satu lagi tu namanya Herbal blend cream, memang la tersangat multipurpose. Kalo kat opis duk dalam e-con je mesti rasa keeing je kulit ni, so sapu la cream ni. Dun worry,bau nya tak kuat, tak panas pun. Selain tu, cream ni bagus jugak untuk baby yang ada ruam, gatal2, digigit semut ke. Untuk parut pun bagus, yang ada jerawat pun boleh cuba ye. Tak mahal pun, tak sampai pun rm30, tapi lama boleh guna.

Kawan2 kalo nampak beg saya ni dan kalo nak try bolehla..heheh..



Dapatkan produk Shaklee dari saya dengan harga yang menarik
COD area Dungun 
Farida 019.9425608


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to diari vitamin saya
Designed by UMIESUEstudio 2015