Friday 24 October 2014

Cabaran blogging day 23 : Senangnya bersalin dengan adanya Shaklee

Malam yang sejuk. Hujan je dari petang tadi. Melihat si anak teruna ku yang kecik ni tido, teringat plak kenangan mama bertarung nyawa melahirkan dia. Erm jiwa sentimental la plak tetiba malam ni uhuk.

Bersalinkan Waizz dan Rayyan memang jauh bezanya. Hamil anak yang sulung saya cuma amalkan apa yang klinik kesihatan bagi. Ilmu pun tak banyak lagi, tak rajin search internet lagi masa tu. Tapi bila hamil anak kedua memang saya betul2 well prepared. 100% saya consume Shaklee. Daripada apa yang saya baca dan bertanyakan sifu, ada beberapa vitamin shaklee yang boleh mengurangkan komplikasi ketika bersalin. So semasa hamil saya memang tak akan miss vitamin ni.

Ostematrix memang sangat bagus untuk kalsium semasa hamil. Juga boleh mengurangkan komplikasi sewaktu meneran. Omega guard boleh melembutkan otot2 yang terlibat semasa proses meneran. Vitalea, performance drink dan ESP boleh memberi tenaga semasa dalam labor room.

Alkisahnya saya rasa sakit nak bersalin sikit2 je, jalan pun baru 2cm. So saya bersenang lenang lagi kat umah sambil makan2 dan tengok tv. Pukul 4ptg saya masih ok, so cik abg balik ke Dungun sekejap, cadangnya lepas magrib akan balik semula ke rumah. Tetiba je pukul 6.30 ptg saya sakit yang teramat. Saya terus telan 2biji vitalea dan 4 ostematrix. Memang dah tak sempat nak bancuh ESP dan performance drink. Nak bercakap pun tak boleh. Adeh. Terus ke hospital. Sampai hospital pukul 7malam, saya cuma bagi bahasa isyarat kat nurse dan masuk sendiri labor room. Haha buat macam rumah sendiri la plak. Doktor cek dah fully 10cm. Uik hebatnya aku masih boleh berjalan2.

Alhamdulillah 11.12.13 jam 7.33malam lahirla putera kedua saya seberat 2.6kg dengan 2kali push. Paling saya suka tanpa sebarang jahitan, dan darah pun tak banyak. Erm memang shaklee betul2 membantu saya ! Pukul 8malam saya dah boleh ke bilik sambil menikmati segelas ESP bagi menggantikan tenaga yang hilang tadi. Dan jam 8.15malam pertama kali baby menikmati titisan emas dari mama. Walaupun agak terkilan sebab cik abg tak sempat bersama saya dalam labor room, tapi dia sempat azankan baby kami.



Tu je la pengalaman saya bersalin 


Dapatkan produk Shaklee dari saya dengan harga yang menarik
COD area Dungun 
Farida 019.9425608



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to diari vitamin saya
Designed by UMIESUEstudio 2015