Saturday 25 October 2014

Cabaran blogging day 24 : Kekal awet muda gitu


Nak kekal awet muda? Mesti la nak kan. Sume orang nak kekal muda. Sume orang nak cantik. Nak makan vitamin shaklee yang mana ye?


Saya kenal shaklee dah 4tahun. Memang setiap hari saya akan amik 3jenis vitamin ni. Cuma sebiji je sehari dah ok. Camna cara makan vitamin ni? Vita c saya amik sebiji malam. B complex plak sebiji selepas breakfast. Vita e plak saya amik sebiji sebelum tido. Kadang2 saya amik 2-3biji vita c kalau saya rasa macam nak demam. Sebotol boleh tahan 6bulan kalau makan 1biji sehari sebab ada 180biji sebotol. B complex pun boleh amik 2 biji kalo kita rasa stress. Tapi kena ingat tau, b complex ni kena telan selepas kita makan, tak kisahla selepas breakfast atau lunch. Ramai yang bagitau b complex ni akan menyebabkan bertambah selera makan dan selalu rasa lapar. Ye kalau kita ambik sebelum makan. Sebab b complex ni kan nak tukarkan glukosa menjadi tenaga,dah kalau kita tak makan camna b complex ni nak bekerja. Vita e ni plak ambik sebiji pun dah cukup, maklumlah mahal ni vita e hehe. Sebotol tahan 4bulan sebab ada 120biji.

Sume vitamin ni boleh share dengan suami tau. Biar sama2 awet muda gitu hehe. Kalo nak lagi umphh boleh tambah ESP.





Dapatkan produk Shaklee dari saya dengan harga yang menarik
COD area Dungun 
Farida 019.9425608


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to diari vitamin saya
Designed by UMIESUEstudio 2015